I. k o n s t a t u j e , že dostavba souvislého dálničního tahu D5 Praha-Plzeň-Rozvadov je nezbytnou podmínkou zapojení České republiky do evropského dopravního systému;
II. s o u h l a s í
1. s účastí zahraničního kapitálu včetně příp. úvěru Světové nebo Evropské investiční banky na výstavbě dálničního úseku D5 Plzeň (Ejpovice)-Rozvadov, při maximálním využití tuzemských specializovaných stavebních kapacit a se spoluprací zahraniční poradenské firmy pro přípravu a vyhodnocení výběrového řízení,
2. s možností provozování dálnic soukromými koncesními společnostmi a zavedením poplatků za užívání dálnic;
III. u k l á d á
1. ministru pro hospodářskou politiku a rozvoj
a) zabezpečit zprůjezdnění souvislého úseku dálnice D5 z Prahy do Ejpovic nejpozději v roce 1996,
b) zpracovat ve spolupráci se zahraniční poradenskou firmou nejpozději do 31. prosince 1991 zadání výběrového řízení na kapitálovou účast při výstavbě a provozování dálničního úseku D5 Plzeň (Ejpovice)-Rozvadov s termínem zprůjezdnění nejpozději do roku 1997,
c) předložit do 31. prosince 1991 návrhy legislativních opatření potřebných k provozování dálnice koncesními společnostmi k vybírání poplatků za užívání dálnic,
d) informovat nejpozději do 30. června 1992 vládu o výsledku výběrového řízení, společně s návrhem dalšího postupu výstavby dálnic v České republice,
e) ve spolupráci s primátorem hlavního města Prahy navrhnout v souvislosti s dostavbou dálničního tahu D5 řešení silničního obchvatu Prahy;
2. ministru financí zajistit
a) finanční prostředky pro dostavbu dálničního úseku D5 Bavoryně-Ejpovice pro rok 1992 ve výši 0,5 mld Kčs a v dalších letech tak, aby dostavba mohla být dokončena nejpozději v roce 1997,
b) finanční spoluúčast České republiky na výstavbě dálničního úseku dálnice D5 Ejpovice-Rozvadov v letech 1993 - 1998 ve výši do 3 mld Kčs podle výsledků výběrového řízení s tím, že závazky státního rozpočtu převezme po zřízení Silniční fond ČR,
c) prostředky na úhradu činnosti zahraniční poradenské firmy v ČR ve výši max. 12 mil. Kčs v letech 1991 - 1992 účelově pro ŘD Praha,
3. ministru pro životní prostředí uzavřít řešení problémů spojených s vedením trasy dálnice D5 v oblasti Plzně a podle výsledku projednání předložit vládě v listopadu 1991 návrh změny územního plánu plzeňské aglomerace.
Provedou:
ministři pro hospodářskou politiku a rozvoj, financí, životního prostředí
Na vědomí:
primátor hlavního města Prahy
Předseda vlády
JUDr. Petr P i t h a r t v. r.